December 11, 2010

Years From Now

Alhamdulillah, nasib baik masih menyebelahi saya. Result exam baru sahaja keluar dan sekali lagi, keputusannya sama dengan semester lepas. Tapi entah kenapa, di dalam kesyukuran saya itu, saya tidak merasa gembira. Mungkin kerana saya terlalu berfikir tentang apa yang akan terjadi selepas ini. Ada 1 semester lagi dan selepas itu, saya harus menentukan hala tuju saya. Sekarang saya sedang menjalani latihan praktikal dan pengalaman yang saya ambil ketika ini akan menjadi antara pengaruh kepada keputusan hala tuju saya nanti.

Saya sedang berfikir-fikir, sama ada ingin menyambung Master, atau bekerja dahulu. Berdasarkan pencapaian saya, ada yang mengharapkan saya mengambil biasiswa dan menjadi pensyarah. Pasal biasiswa, itu satu tawaran yang menarik. Saya kira-kira, jika biasiswa ini pilihan saya, saya ingin memohon di luar negara. Tapi saya tidak ada minat, kemahiran dan keyakinan untuk menjadi pensyarah. Kalau saya bekerja dahulu sementara mencari pengalaman, kerja apakah? Saya risau-risau kalau saya tidak mendapat kerja yang bagus. Barangkali bekerja dahulu, sambung Master kemudian, adalah yang terbaik, tapi entah kenapa, saya rasakan, banyak lagi yang perlu saya belajar. Banyak lagi yang perlu saya explore. Ilmu yang ada pada saya, masih kurang. Ah, mungkin betul lah kata kawan saya, saya ini seorang yang terlalu mencuba untuk menjadi yang terbaik. Saya terlalu push diri sendiri.

what will i be years from now
what will i wear how will i look
i think too much i think too much

sometimes its scary over thinking
what you have or haven't done
you think too much you think too much

will the rain smell the same
will our loosing trentrous game
and the star much shine
the color seems so blurry

(years from now - aizat)

2 comments:

KimbeeIsMe said...

Congrats my dear friend!! =) we are in the same boat.. still figuring what's the best.. on my mind now, find work and exploring more knowledge then pursue master.. Just pray for the best..

squesha said...

Kim,
thanks! how is yours? good for you, you already made your decision. i am still thinking. hm, yeah, whatever it is, just hope and pray for the best.