December 4, 2010

Rumah Baru 4.6

Beberapa hari lagi kita akan menyambut Awal Muharram. Dan beberapa minggu saja lagi kita akan meraikan tahun 2011. Yang manis, yang pahit, semua kita rasakan setiap hari, tanpa gagal. Bezanya, tambah tolak sahaja. Tiap tahun, jika dipanjangkan usia, kita akan menyaksikan pertambahan pada angka. Tapi dalam pada itu, kita akan melihat bahawa pertambahan itu hanya lah simbolik sedangkan ada perkara besar yang memberi tanda tentang sesuatu.

Masa beredar. Manusia berubah. Apabila kita diam dari berbicara dan menjadi pemerhati kepada apa yang berlaku di sekeliling kita, kita akan dapat melihat sesuatu yang membuatkan kita berfikir. Rupanya kawan boleh jadi lawan. Rupanya matang bukan pada umur. Rupanya manusia memang berpenyakit hati.

Tahun ini, saya rasakan tahun yang agak sibuk dan mencabar. Tapi saya enjoy dan saya nikmati setiap yang saya lalui walaupun perkara itu menyakitkan. Mudah-mudahan kita semua boleh berpindah dari rumah lama ke rumah baru.



Janganlah bersedih
Janganlah merintih
Sabarlah Tuhan ada bersama kita

Malam wujudnya sang pelangi
Siang disinari rembulan
Mungkin pelik kata bunyinya
Cuma mahu celikan mata

Barang lepas perlu dikenang
Salahsilah usah dibuang
Untuk tentu ke mana arah
Walau belum tahu esoknya

Lenyapkanlah benci di hati mu
Mari menyanyi lagu ini
Wowow lalalalalalalalala
Lalalalalalalala

Moga moga ia menghibur
Gundah di hati kau dan aku
Wowowwowow
Lalalalalalalalala
Lalalalalalalala

3 comments:

SM Banjamin said...

cetusan yang indah serta penuh pengisian... tak rugi rasanya mengikuti blog ini... apa khabar? harap sentosa selalu... rasanya... ini bukanlah kunjungan yg sei-sia... aku belajar sesuatu dari sini... terima kasih...

squesha said...

SM Banjamin,
terima kasih kembali. saya pun sudah mengikuti blog dan FB saudara. Alhamdulillah, harap saudara pun begitu juga :)

cham's said...

uish...jgn lupa kita berpuasa ye :)