September 23, 2010

Masih Hip Hop

Tahun 2001-02, kami didedahkan dengan hip hop. Masa itu juga lah, muncul break dance, b-boy dan yang seangkatan. Sehinggakan beberapa kawan rapat saya juga menubuhkan satu kumpulan. TBC crew. Headspin adalah aktiviti mereka semasa waktu rehat. Saya hanya memerhati gelagat mereka tapi dalam diam, saya juga meminati Too Phat. Terutama Malique. Antara lagu yang menjadi siulan kami ketika itu adalah - anak ayam, just a friend dan macam-macam lagi. Lirik Malique yang jadi tarikan. Simple, puitis, best. Saya masih ingat lagi, hip hop sangat berleluasa sehingga seorang kawan saya, menjemput satu kumpulan hip hop untuk mengadakan persembahan bersempena hari jadinya. Saya yang dijemput, agak blur dengan keadaan sekeliling - bagaimana saya boleh sampai ke tempat sebegitu. Haha.



Tidak cukup dengan itu, kami juga menjadikan Eminem sebagai penyanyi favourite. "Please stand up", itu ayat wajib kami di kelas. Kalau diteliti, lirik Eminem ni lebih kurang sama sahaja dari dulu sampai sekarang. Kalau tidak pasal hubungannya dengan Kim, mesti pasal drug issue. Tapi minat kami pada hip hop tidak lama, sudah jadi kenangan. Tiada lagi "ya aw aw". Lepas satu tempoh, kami beralih pula kepada Limp Bizkit. Back up back up, Tell me what you are gonna do now, Keep rollin rollin rollin rollin, huh!


p/s: Saya yang masih hip hop.

No comments: