August 26, 2011

Sungkai

Semalam saya dan beberapa orang kawan keluar bersungkai (baca:berbuka puasa) di luar. Tak sempat panggil semua orang kerana kesuntukan masa. Bila berkumpul ramai-ramai memang best, ditambah lagi dengan gaya dan karenah masing-masing. Sambil sambil kami mengenang cerita masa sekolah. Kami juga ke satu tempat wajib kami. Saya sempat menyanyi beberapa buah lagu, dan juga berduet. Macam biasa genre lagu pilihan memang universal - lagu rock kapak yang tidak boleh ketinggalan, kah kah kah.

Sebelum ke destinasi sungkai, saya berjumpa dengan seorang rakan yang mau membeli kamera Russian FED4 saya. Saya setuju untuk menjual walaupun pada mulanya saya tidak mahu. Tapi saya harus kerana saya mau menambah tabungan saya untuk membeli sesuatu. Jangan risau, minat saya pada lomography tidak pernah hilang. Saya masih menyimpan kamera holga - sepertimana janji saya untuk diserahkan kepada tuan sebenarnya kalau dia masih berminat.

Saya sebenarnya jarang menonton televisyen. Tapi ramai yang bercakap tentang Pompa Bensin. Google punya google, rupanya ini adalah sebuah band yang menyanyikan lagu OST untuk drama Ramadhan Terakhir di TV3. Boleh tahan lagu ni, susunan musik pun best. Boleh dibuat lagu untuk jamming (baca: karaoke) nanti. Haha. Apa-apapun, buat yang memandu, hati-hati ok. Kalau penat atau mengantuk, mintalah orang lain yang drive pula. Jaga jaga dengan blind spot. Pengalaman accident saya yang dulu kadang-kadang buat saya takut. Macam mana kalau disebabkan kelalaian saya, orang lain yang cedera atau terkorban. Kalau diri sendiri saja, tak apalah. Tapi kena fikir juga, nyawa itu berharga. So, take care!



Walau aku tidak bersamamu
Jangan engkau lupakan diriku
Walau aku tiada disisimu
Jangan engkau lupakan namaku

Kerana aku mengingatimu
Kerana aku mencintaimu

Andai aku bisa bertemumu
Dengan senyum ku tadah syukurku
Andai aku bisa menyentuhmu
Air mata pasti deras gugur

Kerana aku merinduimu
Kerana aku sentiasa menyintaimu oh sepenuh hati

Walau kamu jauh dimataku
Jangan aku hilang dalam kalbu
Saat kamu samar mengingati
Jangan aku terus kau lupakan

Kerana aku sentiasa mengingatimu
Kerana aku sentiasa menyayangimu oh sepenuh hati

Andai aku bisa memelukmu
Pasrah aku tabah diujimu
Andai aku bisa dicintai
Dengan rela menyerahkan hati

Kerana aku merinduimu
Kerana aku sentiasa menyintaimu

No comments: