May 28, 2010

Mr.Monk





Monk, antara TV show yang terbaik saya pernah tonton. Tony Shalhoub sebagai Mr. Adrian Monk memainkan watak dengan bersahaja tetapi memberi kesan yang mendalam. Dalam cerita ini, Monk mempunyai pelbagai fobia dan juga OCD. Namun begitu, dia masih seorang detektif yang hebat dan berjaya menyelesaikan banyak kes jenayah.

Mungkin ini hanyalah sebuah siri TV show, tapi bagi peminat selama 8 season seperti saya, Monk sangat berlainan. Ini terbukti apabila Tony Shalhoub pernah memenangi 3 Emmys dan beberapa nominasi penting.

Saya merasakan sebahagian dari diri saya ada pada Monk. Mungkin kerana saya juga mempunyai OCD (tidaklah seteruk Monk) atau mungkin kerana kesan dari peranan Tony Shalhoub untuk mendekatkan kita dengan watak yang dipegangnya.

Apa-apapun, Monk sudah sampai kepada penghabisannya. Tidak ada lagi rancangan menarik yang boleh membuatkan saya merasai pelbagai perasaan pada masa yang sama. Yes Mr. Monk, I'm gonna miss you when you are gone.

No comments: