June 4, 2011

Surat Cinta Dari Juli

Rumi,

Hari pertama kita berkenalan, aku sudah tahu kau lah orang yang aku tunggu selama ini. Pada mulanya aku ragu-ragu untuk menerima kau dalam hidup aku kerana aku orang yang takut menerima kenyataan yang pahit, aku takut kalau aku akan kehilangan kau sekiranya kita bersama. Alhamdulillah, kau berjaya meyakinkan aku.

Manis cuma sekejap saja. Rupa-rupanya ada topan yang melanda. Cinta kita mendapat tentangan orang ramai. Aku tidak tahu mengapa dan aku masih kalut akan hal ini. Di saat aku jatuh dan hampir tewas, kau datang dan bangunkan aku. Sekali lagi kau meyakinkan aku. Terima kasih untuk itu. Kalau tiada kau, aku rasa aku bukan yang dulu lagi.

Cepat sekali masa berlalu. Aku tidak tahu apakah penghujung bagi cerita kita ini. Aku tau Tuhan yang mengatur semuanya ini dan kita harus berharap padaNya. Banyak sangat dugaan yang kadang kala membuatkan aku lemah apabila memikirkannya. Aku berdoa semuanya akan baik-baik sahaja. Kalau tidak, aku ada rancangan yang lain. Rahsia dan muktamad. Buat masa ini, aku berusaha sedaya upaya untuk menjadi lebih baik dari hari-hari kelmarin. Aku tahu kau juga begitu.

Sebenarnya aku tidak tahu berpuitis. Tapi aku ingin kau tahu, tinggi-tinggi gunung Kinabalu, tinggi lagi sayang sama kamu. Aku juga tidak pandai berbahasa English. Tapi kau harus tahu satu perkara, there is many men around but I do not see no one except you. Rumi, you are the best I ever had. Thanks for the sweet memories.

P.S. I Love You!

Juli


3 comments:

KimbeeIsMe said...

I like this entry.. =) Reminds me of something..hehe

squesha said...

kim,
haha. biasa2 ja ni. tq btw :)

angga said...

apa ni ,,, (^_^) ???? tanya -tanya dalam hati =P

-Angga