May 26, 2011

maya

Hari ini tiba-tiba dapat misscall dari nombor yang tidak dikenali. So saya pun call balik nombor tu, ingatkan company mana yang call (konon2 ada lah panggilan untuk interview). Rupa-rupanya itu adalah Endy. Dia sekarang di Labuan atas urusan kerja dan akan naik flight ke KK untuk balik ke KL. Ada gap sejam sementara tunggu flight tu. Kami pun berjumpa di airport. Rasa gembira dan excited sebab saya kenal dengan dia sejak tahun 2004, tak pernah berjumpa langsung, dan selalu lost contact. Sebabnya dia selalu tukar phone number. Nasiblah saya masih gunakan nombor yang sama dan dia berjaya contact saya semula hari ini. Lucu juga sebab 7 tahun berkawan, baru sekarang dapat jumpa. Tapi betul lah kata orang, jodoh pertemuan di tangan Tuhan. Dan ternyata hari ini jodoh kami berjumpa.

Banyak kawan yang saya kenal dari mirc, masih berhubung sampai sekarang. Kalaupun lost contact, kalau berjumpa balik, masih boleh cerita-cerita macam biasa, macam tak pernah lost contact langsung! Ya lah, bila dah lama sangat lost contact, bila berjumpa balik, mesti blur dan tak tahu nak cerita apa. Kan? Kadang-kadang, kawan yang kau rasa kau kenal sangat, rupanya fake dan lebih "maya" dari kawan yang kau kenal kat alam maya.

1 comment:

cham's said...

trasa lucu plak tang kekwn sendiri yg FAKE tu kahkahkah... ha ah ramai yg camtu, buat sakit ati jerk yg "fake" tu :)