March 10, 2011

Short Story About Asyraf


Dalam banyak-banyak gambar, gambar ni yang paling saya suka sebab mengingatkan saya dengan perkenalan kami di mIRC. Asyraf a.k.a Acap ni guna nickname RugbyBoy masa tu. Minat sangat main ragbi sampai sakit kuat baru-baru ni. Kena operation lagi. Ha, tengok, siapa yang susah?

Entri ni sebenarnya dibuat sempena birthday dia hari ni. Mungkin sebab birthday kami berdua berdekatan jadi kami senang sangat bergaul. Dia 10hb, saya pula 20hb. Tapi rasa-rasanya, tarikh hari jadi tu bukanlah penyebab. Tapi sebab Acap ni memang baik orangnya. That's why saya berusaha mencari Acap setelah 4 tahun lost contact. Kenal dengan dia somewhere around lepas SPM. Entah macam mana di Oktober tahun lalu, tengah kemas-kemas bilik, nampak alamat e-mail Acap. Tanpa berlengah, saya pun mencari sama ada dia mempunyai facebook. Memang ada pun! Tapi nak tunggu dia balas message punya lah lama. Ya lah, dia ni di tengah-tengah laut. Mana lah nak cari line internet.

Last-last dia balas juga. Kebetulan pula dia cuti. Jadi berpeluanglah kami berhubung melalui hp dan facebook. Kalau boleh nak jumpa dengan Acap ni, dah lama kan lost contact. Entah bila boleh berhubung lagi. Tapi apa kan daya, dia di tempat lain, saya pula di tempat lain. Tak lama lagi dia nak naik kapal dah. Orang 3rd officer kapal, jangan main-main tau! haha

Masa saya susah, dia memang pendengar yang baik. Masa dia susah, saya pun cuba untuk menjadi pendengar yang baik. Nak minta tolong apa-apa dengan dia pun boleh. Relaks ja. Tu yang best kawan dengan dia ni. Tapi kuat makan sangat.. Balik-balik nak minta belanja lokan tapi tak datang sini pun. Apa laaa.. haha

Apa-apapun encik Acap, Fa doakan Acap sihat dan happy selalu di samping keluarga tersayang. Fa juga doakan Acap cepat-cepat kahwin dengan cik Eika tu. Manja-manja pula dorang ni kat facebook. Geli tau! Haha.

p/s: Selamat Hari Jadi Muhammad Asyraf bin Ali! Semoga panjang umur, murah rezeki dan sihat selalu! Naik kapal bagitau Fa, dah kat kapal jangan lupa hantar e-mail. Mesti report keadaan Acap kat situ. Hehe :)

No comments: