July 9, 2009

Saya Sudah Kembali!

Hari ini saya menginjak ke fasa baru. Persekitaran itu tetap sama. Tiada apa yang berubah. Cuma, saya dapat rasakan suatu kehilangan. Tapi saya sedar, sekuat mana pun kehilangan itu dirindukan, saya harus pandang ke depan. Ada lagi perjuangan yang belum selesai yang harus saya sudahkan. Saya telah memasang azam untuk lupakan waktu dahulu dan bangkit sebagai orang yang baru. Sakit, memang sakit. Tapi saya harus merasai kesakitan itu kalau saya mahu berjaya. Kata orang, no pains, no gains.

Pada mulanya, saya sebenarnya agak kurang bermotivasi. Entah bagaimana, saya bagaikan ditiup satu semangat. Saya menjadi berkobar-kobar dan tidak sabar-sabar untuk memulakan hari saya. Setiap hari adalah hari yang baru bagi saya. Saya tidak mahu ianya menjadi hari yang sama seperti kelmarin. Memang benar, setiap perkara ada hikmahnya dan saya sedang merasai hikmah itu. Saya mahu buktikan sesuatu dan saya ingin cari keberanian yang sudah lama menghilang itu. Iya, saya sudah kembali! Terima kasih Tuhan!


it ain't about how hard ya hit. it's about how hard you can get it and keep moving forward. how much you can take and keep moving forward. that's how winning is done! now if you know what you're worth then go out and get what you're worth.
- rocky balboa

3 comments:

Budak Pensel Yazid said...

ya, rocky balboa..

mrberett said...

mulakan hari yang mendatang sebagai satu hari yang baru...
jangan menoleh untuk sesuatu yang akan menjatuhkan...

:)

squesha said...

mrberett,
terima kasih.semoga kita semua akan terus pandang kedepan.mungkin sesekali kita akan menoleh,tp hanya sekadar untuk mengingatkan diri yg alpa ini.