January 8, 2009

Siapa Yang Paling Kejam?


Tiga orang lelaki yang sedang mabuk bertanding untuk menentukan siapa yang paling kejam.

Lelaki pertama menyerang seorang perempuan dan memukulnya sehingga giginya patah, lebam kedua biji matanya dan darah keluar dari hidung dan telinga perempuan itu. Akhirnya perempuan itu jatuh ketakutan dan badannya menggeletar. Dia berpusing menghadap dua lelaki dan berkata dengan bangganya, "akulah orang yang paling kejam"

Tidak berpuashati, lelaki kedua bangun dan mengoyak baju perempuan itu, mencabul, merogolnya dan terus mencekik perempuan itu sehingga perempuan itu mati. Dan dia berkata, "tidak ada siapa yang lebih kejam daripada aku"

Lelaki ketiga pula bangun dan tersenyum. Dia menjawab, "akulah yang paling kejam, aku cuma berdiri dan melihat kekejaman kamu sedangkan perempuan ini adalah adik aku sendiri"

Perempuan itu adalah Palestin.

Lelaki pertama adalah Israel.

Lelaki kedua adalah Amerika Syarikat.

Lelaki ketiga pula adalah umat Islam yang hanya berdiam diri dan melihat.




2 comments:

Anonymous said...

cayalah kak pah ko mmg the best even ko masih muda tapi kata2 ko melambangkan kematangan seorg insan bernaung di bawah bumbung islam aku respect spring ngan ko......

squesha said...

dede ni kan? hehe.thx.sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah s.w.t dan yang buruk itu dari saya.