March 29, 2010

Pengejar Bintang.

"...kita semua mengejar bintang, ada yang nak kejar nama, kejar cinta, kejar syurga, tapi tak sedar kaki masih ada kat tanah" -Pengejar Bintang.

Bila tengok quote dan cover novel Pengejar Bintang, saya tertarik untuk membelinya. Tapi sebab yang pertama, kerana sepanjang saya mengikuti blog Nami, saya suka dengan cara tulisannya. Simple tapi bermakna.

Sememangnya watak paling cool ialah Bart van der Voider. Rasa motivate pula bila Bart cakap "Hey,are you want to waste your entire youth just because of that? Hey,human beings are survived million of years without money, we got survival instinct. Just do whatever to survive. But not to be bloodsuckers and drag your life to boredom just for the sake of money".

Dan di awal penceritaan, rasa happy dan excited bila membacanya. Tapi bila dah nak masuk hujung-hujung dah, excitement itu sudah berkurang. Mungkin kerana terbawa-bawa dengan bengang Luke kerana Aeysha, sedih dengan pemergian Sally, dan sebagainya. Yalah, tiada siapa yang mahu ending yang sebegitu kan.

Sejujurnya, saya suka dengan novel ni. Membacanya membuatkan saya mengenali Nami. Membacanya membuatkan saya teruja untuk menulis. Membacanya membuatkan saya ingin membeli novel Nami yang ke-dua!

Lepas ni, nak kejar bintang, Agak-agak boleh ke?

p/s: Nami, mula-mula I tak tahu pe bende lanc,cibs, tu. I ingatkan perkataan baru. Bila I cuba fahamkan, baru I tahu.haha!

2 comments:

Cob Nobbler said...

Self censored.Sebenarnya nami tak suka buat *** macam tu,irritating.Nak tulis censored,buat je cibs,lanc.puks.Orang faham tapi orang boleh accept.

Excitement berkurang,sebab lebih banyak bermain emosi di penghujung jalan cerita.Sebagai penulis nami pun tak berapa suka baca kat belakang,especially bab-bab skizofrenia tu.

Haha semua orang cakap Bart tu cool,kah kah kah!Bab masuk lokap tu lagi cool.

By the way,thanks for supporting my book.My 2nd book akan mula menulis karang.Tak tau la Syeffa menyesal ke beli buku Nami.harap taklah.

squesha said...

welcome! tak menyesal pun,kalau i menyesal,mesti i tak nak beli novel ke-dua Nami.hehe :)