January 24, 2010

Cerita MPP.

Sekarang ni, rasa-rasanya semua universiti awam sedang sibuk berpilihanraya. Di tempat saya juga tidak terkecuali. Ada juga rakan-rakan yang mengajak saya untuk mengikuti pilihanraya kali ini. Tapi saya menolak. Saya ada sebab dan pendirian saya. Mungkin semasa diploma dahulu saya berminat, tapi sekarang tidak lagi. Saya rasakan perwakilan itu sudah hilang signifikannya. Mungkin saya tersilap, atau mungkin saya juga betul. Tapi tidak mengapa, buat rakan-rakan saya yang bertanding, saya sudah tentu akan menyokong anda dari belakang.

Saya teringat kata-kata Nami di blognya. Saya kurang pasti, tapi bunyinya ada sedikit seperti ini, "program lawatan sambil belajar MPP umpama program cuti-cuti Malaysia". (Nami, betulkan saya kalau saya salah! ehehe)

No comments: